neděle 13. ledna 2013



Bídníci

Film se odehrává ve 30. letech 19. století ve Francii. Galejník Jean Valjean je po devatenácti letech odpykávání trestu za ukradený chléb podmínečně propuštěn, ale tím jeho trápení nekončí. Musí se totiž každé tři dny hlásit na příslušných úřadech, jinak by se musel vrátit zpět na galeje. Jean ale začne toužit po svobodě, přestane se hlásit úřadům, “zmizí ze světa“ a tím poruší své podmínečné propuštění, začne žít pod jinou identitou jako spořádaný občan a dokonce jako starosta, který pomáhá ostatním lidem. Po Jeanovi ale stále pátrá posedlý inspektor Javert, který věří, že zloděj zůstane vždy zlodějem a nikdy se nezmění. Bohužel Jean není ani po změně své identity před inspektorem v bezpečí.
Po smrti tovární dělnice Fantine, kterou si Jean dává za vinu, se ujme její malé, rozkošné dcerky Cosette se kterou pak společně utíká před zákonem. Po několika letech relativního klidu čeká na Cosette i Jeana, který je pro ni jako její otec, čeká nebezpečí nejen v podobě inspektora Javerta, ale i v podobě chystané revoluce, kterou připravuje skupina mladíků. Mezi nimi je i mladík jménem Marius, který se při letmém shledání zamiluje do mladé Cosette. Když Jean zjistí, že se ti dva navzájem milují a že Marius, který je momentálně na barikádě a čeká na něj téměř jistá smrt, rozhodne se, že musí zachránit Mariuse, aby se o ni měl kdo o Closette postarat, až tu Jean nebude………..

Můj dojem

Na film jsem se velmi těšila, i když jsem vůbec nevěděla, co mě čeká, až na to, že to je hudební drama a že jsou Bídníci největším muzikálovým fenoménem současnosti. Prostě jsem si řekla, že se nechám překvapit. A zabralo to! Bídníci na mě udělali obrovský dojem a jsem ráda, že jsem je mohla vidět. Rozhodně tento film doporučuji, nejen že je dobře zpracován, ale má i dobré obsazení jako je Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Eddie Redmayne a další.

Žádné komentáře:

Okomentovat